divendres, 9 de novembre del 2018

Pràctica de identificació de plans i angulacions (again)

Plans i Angulacions: Bohemian Rhapsody

Els tipus de plans que trobem en aquesta pel·lícula són:

1-Gran Pla General: Mostra un gran paisatge o una multitud. L'entorn és més important que la persona. Normalment té valor descriptiu, però pot adquirir un valor dramàtic quan es pretén destacar la petitesa d'un ésser en una multitud o enfront de la natura.




2-Pla General: Mostra un escenari ampli en el que s'incorpora una persona o grup de persones que ocupa un terç o una quarta part de l'enquadrament.



3-Pla de Conjunt: Abraça un petit grup de persones. Interessa l'acció. La persona queda encaixada dins un espai, però amb prou marge de moviment.



4-Pla Sencer: Els límits inferior i superior de la pantalla coincideixen amb el cap i els peus d'un o dos personatges. Interessa l'acció.



5-Pla Americà o 3/4: Els límits superior i inferior coincideixen amb el cap i els genolls de la persona. És un enquadrament molt cinematogràfic, que s'utilitzava sobretot als westerns per oferir la cara i el revòlver de l'actor. 



6-Pla Mig Llarg: Presenta la figura humana tallada des del panxell en amunt.



7-Pla Mig: Presenta la persona tallada per la cintura, és a dir, de mig cos en amunt. Interessa la reacció del personatge davant una realitat.



8-Pla mig curt: s’enquadra al subjecte des del cap fins a la meitat del tors. Aquest pla ens permet aïllar una sola figura dins d’un requadre, i descontextualitzar del seu entorn per concentrar en ella la màxima atenció.



9-Primer Pla: Presenta el rostre sencer o com a molt amb l'espatlla. És un pla molt expressiu, psicològic i dramàtic.



10-Primeríssim Primer Pla: Mostra una part del rostre o del cos d'una persona. Potencia el valor dramàtic. del pla.



11-Pla Detall: Mostra un objecte o part d'un objecte. Normalment s'incorpora com a pla d'inserció dins d'una narració.



Els tipus d'angles que trobem en pla vertical són:

1-Normal: L'eix de la càmera és perpendicular al rostre del personatge. Acostuma a tenir un valor expressiu de normalitat. 



2-Picat: És l'angle format per la càmera que enregistra de dalt cap a baix. S'utilitza per fer més petit el subjecte, per denotar inferioritat, submissió o aclaparament. També es pot fer servir per presentar millor un paisatge o una multitud.



3-Contrapicat: És l'angle de la càmera que enregistra de baix a dalt. Reforça el valor expressiu. El subjecte queda engrandit.



4-Zenital: La càmera està completament situada a sobre de la persona. No he trobat cap imatge relacionada amb la pel·lícula però hauria de ser així.



5-Nadir: La càmera està situada a sota de la persona. No he trobat cap imatge relacionada amb la pel·lícula però seria així.



Els tipus d'angles que que trobem en pla horitzontal són:

1-Frontal: És el pla més habitual, i per tant, l'angle de la càmera és paral·lela al terra i davant del cos que s'està grabant, és a dir, a l'altura dels ulls.



2-3/4: Una galta queda completament a la vista mentres que l'altra queda a mitges. L'elecció del costat depén de la posició de les llums i de la forma de la cara.



3-Lateral: El rostre es veu totalment de perfil. El cap està lleugerament girat cap a l'espatlla, i per tant, l'esquena queda visiblea la càmera.



4-7/8: S'observa el món mitjançant reflexes, és a dir, es veu un costat del personatge de manera inclinada per la part del darrere.



5-Posterior: Ens explica el que veu el protagonista, és a dir, es com si et posessis en la pell del personatge perquè el veus des de darrere de tot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada